در حال بارگذاری

راه حل هایی برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک

امروزه اکثر آپارتمان ها در متراژ های کوچک ساخته شده اند و قشر وسیعی از جامعه ما ساکن آپارتمان های متراژ پایین هستند . طرز استفاده از فضا اهمیت دارد نه خود فضا از کوچک بودن فضای خود نترسید با چیدمان خلاق و استفاده درست از عناصر طراحی،  میتوان کوچک ترین فضا را هم بزرگ و چشم گیر جلوه داد و حداکثر استفاده را برد .

برای بزرگ جلوه دادن یک فضا میتوان از رنگ استفاده کرد.استفاده از رنگ سفید و خنثی برای دیوار ها و سقف فضا را وسیع تر نشان می دهد. برای رنگ آمیزی آپارتمان های کوچک از رنگ های روشن و در صورت تمایل می توانید از رنگ های

پاستل ( رنگ های روشن و کمرنگ )  استفاده کنید.

در انتخاب مبلمان و اشیاء دیگر دقت کرده و آنها را در ابعاد کوچک و سبک ( هم از لحاظ وزن هم از لحاظ ابعاد ) انتخاب کنید .

نشیمن های پارچه ای بهتر است کنار دیوار قرار داده شوند تا کاربری تخت خواب مهمان را نیز بتواند داشته باشد. همچنین می توانید از

صندلی های مورد استفاده در اتاق نشیمن بعنوان صندلی غذاخوری استفاده کنید.در فضایی که خیلی دستمان در جابه جایی باز نیست استفاده از مبلمان مدولار راه حل مناسبی است . بعضی از مبلمان مدولار کوچکتر از اندازه معمولی سا خته می شوند تا به راحتی در فضای کوچک جا به جا شوند و مورد استفاده قرارمی گیرند.

استفاده از میزهای تاشو راه حل دیگری برای استفاده بهینه ازفضاهای کوچک است.

مبل های تختخوابشو و تخت های تاشوی  دیواری ( مورفی ) می توانند به سرعت فضای نشیمن را به فضای خواب تبدیل کنند و باعث استفاده بهینه از فضا بشوند.

 

استفاده از مبلمان پایه دار باعث بزرگتر دیده شدن فضا میشود برای میز جلوی مبل هم، تا حد امکان نوع شیشه ای و شفاف را انتخاب کنید استفاده از شیشه و اشیا شفاف،  باعث گردش بهتر نور در فضا شده و از لحاظ بصری فضا را بزرگتر جلوه می دهد. بین مبلمان و اشیا که در دیوار ها قرار می گیرد حتما هماهنگی برقرار کنید.

 

استفاده از قاب آینه به نحو چشم گیری در بزرگتر جلوه دادن فضا به شما کمک خواهد کرد. دیوار های آینه بندی شده مکان کوچک را بزرگتر و روشنتر جلوه می دهد و به فضاهای کسالت آور جان میدهد اگر امکان نصب آینه روی دیوار را ندارید آینه ها ی قدی را در طول و یا عرض اتاق قرار دهید این کار فضای شما را بزرگتر نشان می دهد سطوح انعکاسی مثل دیوارهای آینه پوش یا جلا داده شده،  فضا را بزرگ تر نشان می دهد . دیوارهایی که آینه کاری شده اند باعث میشود فضا بزرگتر بنظر بیاید ( با دور تر کردن مرزهای فضا ).

از قفسه ها و گنجه های تو کار در دیوار استفاده کنید و کنج ها و فضاهای مرده را قفسه بندی کنید.

با استفاده از طراحی های عمودی، فضای بیشتری از کف اتاق را آزاد کنید. قفسه ها و گنجه ها را در دیوار بصورت توکار جاسازی کنید.

نکته بسیار مهم در بزرگ جلوه دادن آپارتمان ها و دیگر فضاهای کوچک استفاده از معماری تصنعی است. اگر فضای شما کوچک است برای وسیع تر نشان دادن فضا ،از معماری تصنعی استفاده کنید با نقاشی کردن سقف و دیوارها، درب ها، کمد ها و اتاق مناظر تصنعی ( مثل باغ، باغچه،دریا، پنجره و یا جاده ای که به دور دست ختم می شود ) به وجود آورده و این باعث میشود چشم دچار اشتباه شده  و همه چیز را حقیقی بپندارد . اگر اجرای نقاشی برایتان مقدور نیست از تابلو های نقاشی و یا پوستر استفاده کنید.

 بدین وسیله فضا بزرگتر از آنچه هست جلوه می کند.

 برای این که یک فضای کوچک را بزرگ تر جلوه دهید از کف پوش نقش دار استفاده نکنید . به جای آن از یک رنگ که بهتر است رنگ روشن باشد استفاده کنید. کف پوش های انعطاف پذیر تک رنگ با حداکثر یک بافت جزیی و کم نمود، یا فرش بدون پرز و یا چوب سفید کرده یا رنگ شده، جزو پوشش های مناسب برای آپارتمان های کوچک هستند. برای اینکه بتوانید فضا را به صورت واحد در آورید در همه جا از یک نوع کف پوش استفاده کنید و ازقالیچه در هر تعداد و اندازه به دلیل تاثیر بصری آن ( تکه تکه کردن و تقسیم فضای کلی به فضاهای کوچکتر) خودداری کنید.

اگر کف اتاق قرار است سرامیک یا سنگ شود حتماً  از ابعاد بزرگ این مواد ، استفاده کنید . این مواد در ابعاد بزرگ باعث

 وسیع تر شدن فضا می شوند .

 با نور پردازی می توان وسعت فضا های کوچک را از لحاظ دید ظاهری بزرگتر جلوه داد . چراغ های سقفی یا دیواری بهتر است تا حد ممکن از دیده پنهان باشند تا نحوه نصبشان به چشم نیاید.

از سبد های محکم و درب دار و صندوقچه هاو چمدانها و ... به عنوان میز قهوه خوری استفاده کرد و آنها را جلوی مبلمان، کاناپه ها کنج ها و یا قسمتهای مختلف گذاشته و از آنها ضمن اینکه کاملا متفاوت و دکوراتیو هستند در جهت وسیع تر کردن فضا استفاده کنید.

از قفسه ها و گنجه های تو کار در دیوار استفاده کنیدو فضاهای مرده و کنج ها را قفسه بندی کنید.

از طراحی عمودی در فضا استفاده کرده و فضای بیشتری از کف اتاق را آزاد کنید. لوازم و وسایل غیر ضروری را برای جلوگیری از محدودیت در فضا،  تا حد امکان جمع آوری کنید.و برای هرچیزی جای خاصی در نظر بگیرید این کار باعث میشود فضا بزرگتر از آنچه هست جلوه کند و نکته مهم این که بهم ریختگی و بی نظمی حتی بهترین طراحی ها هم زیر سوال می برد و احساس سنگین بودن به فضا می دهد.

: نظرات
: نظر خود را ثبت کنید