در حال بارگذاری

روانشناسی دکوراسیون اتاق کودک

Psychological of decoration ) ( متدی است که ازتلفیق علم روانشناسی ودکوراسیون داخلی بوجود آمده است. در دکوراسیون داخلی اتاق کودک با استفاده از این متد اقدام به آنالیز کودکان می شود.

این امر با استفاده از شیوه های علمی، تجربی و تحلیلی از شخصیت کودکان شامل : تست های استاندارد ( اضطراب، ترس، افسردگی، کمروئی، خیال پردازی ، پرخاشگری ) آنالیز نقاشی، مصاحبه با والدین صورت می گیرد. سپس اطلاعات استخراج شده دراختیار دکوراتور قرار می گیرد تا با استفاده از آن دکوراسیون مورد نیاز کودک طراحی وساخته شود.

با وجود چنین پروسه ای دکوراسیون اتاق کودک طراحی و ساخته می شود که علاوه بر زیبایی، علایق، استعداد ونیاز کودکان نیز درآن لحاظ شده است.

 

این روح وروان سالم یک نوزاد است که در آینده او را به فردی لایق وشایسته تبدیل می کند. با کمی دقت متوجه می شویم که بیشتر مشکلات کودکانمان ازقبیل شب ادراری، ترس، اضطراب ، بیش فعالی ، لکنت زبان وجویدن ناخن وعارضه های دیگر ناشی از فشارهای عصبی است که او از دوران جنینی تجربه کرده و بعداز تولد نیز گریبانگیر آن بوده است.

درصورتی که بخواهیم فرزندانمان از روحیه شاد و سالمی برخوردار باشند باید شرایط لازم را برای آنها مهیا کنیم که داشتن محیطی دنج و پرنشاط درون خانه یکی از آنهاست.

این مکان جایی نیست جز اتاق خواب کودک ، که او در آنجا رشد کرده وبه کمال می رسد. می بایست تمامی جزئیات دراتاق کودک ازنظر روانشناسی موردتوجه قرار گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

رنگ آمیزی اتاق کودک با توجه به روحیه و طبیعت درون کودکانمان بسیار حیاتی است . تاثیر رنگها در شخصیت آینده غیر قابل انکار می باشد .

نورپردازی مناسب در دکوراسیون اتاق کودک بسیار مهم است . برای اتاق کودکی که در شب از اتاقش استفاده می کند چراغهای با نور مناسب ضروری است و یا برای کودکان کوچکتر که در طی روز دراتاقشان هستند نور آفتاب بر نور چراغها ارجهیت دارد.

کودکان در فضای اتاقشان تمام کارهای شخصی خود را انجام می دهند، موسیقی گوش می دهند، کتاب می خوانند ، بازی می کنند، استراحت می کنند. اتاق آنها باید طوری طراحی شود که حس کنجکاوی آنان را برانگیخته کند و محیطی پرنشاط، آرامش بخش وبی خطر باشد.

آنها در محیطی  که پرورش می یابند در مورد آینده، تحصیلات و شغل وحتی نوع سخن گفتن، نحوه ی لباس پوشیدن ، نوع تغذیه وتمامی خواسته هایشان تصمیم می گیرند.

هرکودکی از محیط خود تاثیر گرفته وروی دیگران تاثیر می گذارد و این عمل و عکس العمل در شکل گیری شخصیت آنها تاثیر می گذارد.

مهمترین دغدغه والدین رشد ونمو فرزندان می باشد. برای رسیدن به این مهم با دقت در چگونگی طراحی اتاق کودک ، می توانیم موجبات رشد فردی سالم ازنقطه نظر روحی و روانی را فراهم کنیم.

پس می بینیم توجه کردن به سلیقه ی شخصی و رنگ مورد علاقه فرزندانمان در کنار یاری گرفتن ازعلوم مرتبط ، راهی نو در پیش پای ما می گذارد تا آینده ی روشنی برای آنها بوجود آوریم.

: نظرات
: نظر خود را ثبت کنید