ربات های چت هوش مصنوعی

ربات های چت هوش مصنوعی

ربات های چت هوش مصنوعی

در دنیای دیجیتال امروزی، احتمالاً با یک چت بات یا همات ربات چت تعامل داشته اید. چت بات ها که قدمت آن به دهه 1960 برمی گردد، تاریخچه ای جذاب دارند . امروزه آنها می توانند ابزار قدرتمندی برای مشاغل، مشتریان و افراد باشند. فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI) مکالمات با این «ربات‌ها» را به طرز شگفت‌آوری شبیه انسان کرده‌اند و پاسخ‌ها و راه‌حل‌هایی را در زمان واقعی ارائه می‌کنند.

چت بات چیست؟

چت بات نوعی از هوش مصنوعی مکالمه ای (AI) است که برای ساده کردن تعامل انسان با رایانه طراحی شده است. با استفاده از یک برنامه کامپیوتری که مکالمه انسانی را شبیه سازی می کند، چت بات ها می توانند سوالات و ورودی های کاربر را از طریق زبان گفتاری و نوشتاری درک کنند و به آنها پاسخ دهند. ربات های چت ابتدایی از قوانینی برای دنبال کردن مسیرهای خاص بر اساس ورودی کاربر استفاده می کنند. آنها معمولاً برای پاسخ به سؤالات ساده یا مسیریابی مشتریان استفاده می شوند. این ربات‌ها گسترده هستند، بنابراین ممکن است در وب‌سایت‌های تجاری، برنامه‌های پیام‌رسان - مانند فیس‌بوک مسنجر  و دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی با آنها مواجه شوید. ربات‌های گفتگوی پیچیده‌تر از فناوری‌هایی مانند مدل‌های زبان بزرگ مبتنی بر ترانسفورماتور (LLM) برای پردازش پرسش‌های مشتری و ارائه پاسخ‌های انسان‌مانند استفاده می‌کنند. LLM ها به ربات ها کمک می کنند تا با وجود اشتباهات تایپی یا موانع ترجمه، هدف سؤال را درک کنند.

همانطور که مکالمه ادامه دارد، چت ربات‌های پیچیده اطلاعات را یاد می‌گیرند و جمع‌آوری می‌کنند تا با اولویت‌های کاربر سازگار شوند و پاسخ‌ها و توصیه‌های شخصی‌سازی شده را ارائه دهند. هوش مصنوعی به عنوان دستیار دیجیتالی خدمت می‌کنند. آنها می توانند در گفتگوهای پیچیده در مورد همه چیز از تکنولوژی گرفته تا بهترین مواد برای یک شام خانوادگی شرکت کنند.

برخی از نمونه‌های دستیار صوتی عبارتند از سیری، الکسا و دستیار گوگل. نمونه هایی از چت ربات های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی عبارتند از OpenAI ChatGPT، Google Bard و Meta Llama2.

ارزش چت بات ها

در سراسر صنایع، کسب‌وکارها از چت‌بات‌ها برای پاسخگویی به خواسته‌های مشتریان در تمام ساعات شبانه‌روز استفاده می‌کنند. افزایش تجربه مشتری بهبود دسترسی و خدمات مشتری و تجارت الکترونیک را ساده کنید. راه های زیادی وجود دارد که چت بات ها می توانند در تعامل با کاربران و مشتریان کمک کنند. در اینجا فقط چند مورد است:

خدمات مشتری: بسیاری از کسب و کارها از چت بات ها به عنوان اولین تماس برای پشتیبانی مشتری استفاده می کنند. تقریباً هر صنعتی از آنها برای کمک به مشتریان در مسیریابی وب‌سایت‌هایشان، پاسخ به سؤالات ساده و یافتن نقاط تماس مرتبط استفاده می‌کند.

تجارت الکترونیک: شرکت‌های خرده‌فروشی و ارائه‌دهندگان ارتباطات از ربات‌های چت به‌عنوان یک کانال تعاملی اضافی برای مشتریان خود استفاده می‌کنند. این ربات ها به گونه ای طراحی شده اند که تعاملات مشتری را از طریق یک جریان فرآیند خطی برای تکمیل درخواست ها یا تراکنش ها هدایت کنند. در صورت نیاز، آنها می توانند با افزایش درخواست ها به نماینده خدمات مشتری، نیروی انسانی را آغاز کنند.

دستیاران مجازی دستیارهای مجازی شخصی مانند الکسا با در دسترس شدن گسترده تر و به راحتی در زندگی روزمره مصرف کنندگان، محبوبیت خود را افزایش داده اند. مردم از آنها برای بازیابی سریع اطلاعات، برنامه ریزی قرار ملاقات و تعامل با ویژگی های خانه هوشمند استفاده می کنند. با ظهور هوش مصنوعی، مشتریان و ربات‌ها می‌توانند به روشی فزاینده انسان‌مانند تعامل داشته باشند.

چت ربات های هوش مصنوعی

با هوش مصنوعی، چت ربات ها فراتر از پاسخ دادن یا پیش بینی پاسخ ها هستند. آنها داده های جدیدی را به عنوان خروجی اصلی خود تولید می کنند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند چند کلمه برای توصیف یک ایده ارائه کنند، مانند برخی اطلاعات اولیه که می‌خواهند در یک سخنرانی قرار دهند، و ربات می‌تواند یک اسکریپت کامل را در چند ثانیه ایجاد کند. حتی می تواند به عقب و جلو برود و تغییراتی را تا زمانی که گفتار کامل شود ارائه دهد.

 

 

چت بات ها چگونه کار می کنند؟

چت بات ها از طریق گفتار یا متن با هم ارتباط برقرار می کنند. هر دو به فناوری‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشینی ، پردازش زبان طبیعی (NLP)، درک زبان طبیعی و هوش مصنوعی مولد متکی هستند. پردازش زبان طبیعی شاخه‌ای از هوش مصنوعی است که به ماشین‌ها خواندن، تجزیه و تحلیل و تفسیر زبان انسان را می‌آموزد. این فناوری به ربات‌ها مبنایی برای درک ساختار و معنی زبان می‌دهد. NLP در اصل به رایانه اجازه می دهد تا آنچه را که می خواهید بفهمد. سپس NLU آن اطلاعات را می گیرد و به رایانه اجازه می دهد تا بر اساس درخواست عمل کند.

چت‌بات‌های پیشرفته سعی می‌کنند هدف سؤالات شما را درک کنند. این چت بات ها برای شبیه سازی مکالمه انسانی و نشان دادن رفتار هوشمندانه و شبیه انسان برنامه ریزی شده اند. هرچه آنها بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند، بیشتر درک می کنند و بیشتر یاد می گیرند که مانند شما (و دیگران با سؤالات مشابه) ارتباط برقرار کنند. پاسخ های مثبت شما پاسخ های آن را تقویت می کند و سپس دوباره از آن پاسخ ها استفاده می کند.

ربات‌های چت با هدفی خاص، مانند مسیریابی شکایات یا سوالات مشتریان، با دامنه محدودی از پاسخ‌ها و پاسخ‌های بالقوه طراحی شده‌اند. اما دستیارهای پیچیده‌تر هوش مصنوعی برای پاسخگویی به طیف گسترده‌ای از سناریوها و پرسش‌ها، از به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا و اخبار فعلی گرفته تا تقویم‌های شخصی، انتخاب موسیقی و سؤالات تصادفی طراحی شده‌اند.

با گذشت زمان، مردم به گسترش روش استفاده از چت بات ها ادامه خواهند داد. برای مثال، برنامه نویسان به آزمایش استفاده از دستیارهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن کد ادامه خواهند داد . و افراد مبتکر از آنها برای توسعه ایده‌ها و استراتژی‌های جدیدتر برای کسب‌وکارهایی که خدمات و محصولات نوآورانه ارائه می‌کنند، استفاده خواهند کرد.

کاربردهای چت بات در تجزیه و تحلیل

معرفی عملکرد چت بات در راه حل های تحلیلی، قابلیت های مکالمه را با تجزیه و تحلیل پیشرفته ترکیب می کند و مجموعه ای از احتمالات را باز می کند. مثلا: یک چت بات می تواند به طور خودکار مجموعه داده های بزرگ شرکتی یا عمومی را پرس و جو کند و توصیف کند.

یک ربات چت می‌تواند پاسخی ارائه دهد و سپس اطلاعات بیشتری ارائه دهد یا گزارشی مرتبط را برای مشاهده بر اساس الگوهای موجود در داده‌ها و جستجوهای مرتبط قبلی پیشنهاد کند. می توانید از یک ربات چت بخواهید تا نتایج را به صورت خودکار با دیگران به اشتراک بگذارد. حتی می‌توانید چت‌بات‌ها را با راه‌حل‌های تحلیلی تخصصی ترکیب کنید تا وظایف صریح را در یک برنامه انجام دهید.

افزایش خلاقیت و کارایی بازاریابان

دستیارهای مجهز به هوش مصنوعی در SAS® Customer Intelligence 360 ​​ابزارهایی را برای کمک به بازاریابان دیجیتال مدرن با تلاش‌هایشان در کل مسیر تعامل با مشتری ارائه می‌کنند. با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، دستیار با LLM انتخابی مشتری برای درک رفتار مشتری و روندهای بازاریابی ارتباط برقرار می‌کند. نه تنها می تواند به طوفان فکری مخاطبان و سفرهای مشتری کمک کند، بلکه به بازاریابان کمک می کند تا خلاقیت های جذاب و خاص کانال و همچنین محتوای جذاب متناسب با پلتفرم های مختلف را ایجاد کنند.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر